sobota, 23 listopada 2013

Jabłka i cynamon!


Jabłka i cynamon. Któż z nas nie uwielbia takiego połączenia? Okej, ci, którzy odpowiedzieli teraz "ja" niech wiedzą, że są w mniejszości (chyba). Ten smak i zapach zdecydowanie kojarzy mi się z jesienią. Uwielbiam siąść w kocu z książką, herbatą lub kakao i... szarlotką! Masa jabłkowa oczywiście koniecznie z cynamonem. 


Dzisiaj z mamą zrobiliśmy przepyszną szarlotkę! Jabłka przygotowaliśmy już wczoraj. Tak, żeby dziś rano już tylko zostało nam do zrobienia ciasto i pianka z białek. Wystarczyło 1,5 kg jabłek, trochę cukru, oczywiście jak kto woli, rodzynki i cynamon. Ja używałem tego w laskach, ale oczywiście można wrzucić ten w proszku. Kiedy obraliśmy i starliśmy jabłka na tarce, wrzuciliśmy do garnka, dodaliśmy cukier i cynamon, a potem tylko gotowaliśmy, dodając po chwili rodzynki.


Taka masa jabłkowa nie musi oczywiście służyć od razu do ciasta. Bardzo fajnym rozwiązaniem jest zamknięcie przepysznie przyprawionych jabłek w słoiku i zostawienie na następny raz lub... użycie jako smarowidła na kanapki! Sama masa też jest smaczna, więc możemy jeść jak tylko chcemy! 
Jeżeli już zdecydujemy się na zrobienie szarlotki, polecam zjedzenie kawałeczka z gorącą czekoladą (tak jak ja). Uroku doda także laska cynamonu na talerzyku! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

SZABLON WYKONANY PRZEZ TYLER DLA BLOGA
http://formadowolna.blogspot.com/2013/11/jabka-i-cynamon.html